Gå till innehållet

Arto hjälper dig med Gmails nya krav

Att skicka nyhetsbrev är busenkelt med den inbyggda funktionaliteten i Arto. Men när nyhetsbreven gått iväg från er sajt så händer massor av saker i bakgrunden för att de faktiskt ska landa i era prenumeranters inkorgar.

DMARC, DKIM eller SPF?

Från och med februari i år så kräver såväl Gmail som Yahoo att domäner som skickar nyhetsbrev med många mottagare att breven uppfyller strikta krav för att inte de inte ska sorteras som spam.

Det handlar om förkortningar som DMARC, DKIM och SPF.

Sedan början av 2024 erbjuder vi våra Arto-kunder automatisk övervakning av e-postinställningarna för sina domäner för att se att de möter de nya kraven från Google. Något som dessutom ingår i månadsavgiften.

Vi ser såklart även till att alla kunder som skickar nyhetsbrev från Arto har de nya korrekta inställningar för att maximera sannolikheten att nyhetsbreven kommer fram.

Förutom detta så håller vi kundernas listor på mottagare uppdaterade och städar de med jämna mellanrum, allt för att dina brev ska levereras i så stor utsträckning som möjligt.

Med andra ord, Arto löser det tekniska så att du kan fokusera på det väsentliga – att skriva bra och engagerande nyhetsbrev!

Det här är Arto

Arto är en unik allt-i-ett-lösning för innehållsdrivna webbplatser. Med smart tidsbesparande funktionalitet byggd ovanpå marknadsledande WordPress:

  • Alla verktyg och funktioner ni behöver samlade i ett busenkelt system.
  • Alltid uppdaterat och i kontinuerlig utveckling.
  • Snabbt, snyggt och smidigt paketerat både för redaktör och besökare.
  • Alltsammans till en fast månadskostnad.

Läs mer om allt som ingår i Arto. Tveka inte att höra av dig om du vill veta mer om hur plattformen kan förenkla er verksamhets digitala närvaro.

Välkommen att mejla eller ringa Lars Wästfelt på 073-654 35 78.