Arto hjälper dig med Gmails nya krav
Att skicka nyhetsbrev är busenkelt med den inbyggda funktionaliteten i Arto. Men när nyhetsbreven gått iväg från er sajt så händer massor av saker i bakgrunden för att de faktiskt ska landa i era prenumeranters inkorgar.
Från och med februari i år så kräver såväl Gmail som Yahoo att domäner som skickar nyhetsbrev med många mottagare att breven uppfyller strikta krav för att inte de inte ska sorteras som spam.
Det handlar om förkortningar som DMARC, DKIM och SPF.
Sedan början av 2024 erbjuder vi våra Arto-kunder automatisk övervakning av e-postinställningarna för sina domäner för att se att de möter de nya kraven från Google. Något som dessutom ingår i månadsavgiften.
Vi ser såklart även till att alla kunder som skickar nyhetsbrev från Arto har de nya korrekta inställningar för att maximera sannolikheten att nyhetsbreven kommer fram.
Förutom detta så håller vi kundernas listor på mottagare uppdaterade och städar de med jämna mellanrum, allt för att dina brev ska levereras i så stor utsträckning som möjligt.
Med andra ord, Arto löser det tekniska så att du kan fokusera på det väsentliga – att skriva bra och engagerande nyhetsbrev!