Gå till innehållet

Branschkoll väljer Arto

Heldigitala premiumtjänsten ”för dig som är beslutsfattare i det fysiska mediets värdekedja” väljer Arto för sin framtida utveckling.

Ny kund

Branschkoll startades 2010 för att hjälpa beslutsfattare inom fysiska media (trycksaker, skyltar, reklam- och profilartiklar m.m.) att hålla sig uppdaterade utan att behöva spendera för mycket tid på egen omvärldsbevakning.

Branschkoll hjälper helt enkelt sina kunder att driva sina företag lite mer lönsamt och med lite mindre stress.

Idag erbjuder Branschkoll flera olika tjänster som alla kommer samlas i Arto. Gemensamt för allt innehåll är hög relevans oavsett det gäller affärer, människor eller teknik.

Så här säger Ola Karlsson som är grundare, vd och redaktör om valet av Arto:

– Vi har sedan starten 2010 byggt vår egen plattform med öppna verktyg men i takt med den snabba utvecklingen på webben har det blivit allt svårare att hålla plattformen uppdaterad. Vi har haft en hel del utmaningar senaste åren med allt från betalningar och sökordsoptimering till sajtens snabbhet och hur vi skickar våra nyhetsbrev.

Nu får vi ett paket för allt som hela tiden utvecklas, vilken blir en stor lättnad för vår lilla redaktion.

Ola Karlsson ler mot kameran och har en randig skjorta på sig. I bakgrunden syns en tavla i ram och några böcker.
Ola Karlsson

Vi på Oktavilla är jätteglada att få sätta tänderna i Branschkoll och ser fram emot att lansera en fantastisk digital tjänst för alla som jobbar med “fysisk media”.