Svarta listan i bättre form än någonsin
Råd & Rön har i över 50 år publicerat sin populära Svarta Lista, med varningar om företag som inte gör rätt för sig gentemot konsumenter. Nu har den digitala upplagan fått ny form och smartare funktionalitet.
Svarta Listan var den sista stora pusselbiten som fanns kvar att göra om på Råd & Rön, efter vår omfattande redesign och förbättrade testpresentation.
Eftersom listan i skrivande stund innehåller över 600 företag, så var det viktigt att göra det enkelt för besökarna att snabbt “scanna av” listan visuellt, men också göra det lätt att filtrera fram relevanta träffar. Dessutom ville vi lyfta fram allt bra material som Råd & Rön producerar med listan som utgångspunkt – guider och artiklar om vad man ska tänka på som konsument i olika situationer, vad man gör om man hamnar i en jobbig situation med ett företag, och så vidare.
Tillsammans med redaktionen såg vi till att Svarta Listan fick en ordentlig startsida, där allt kringinnehåll samlas på ett ställe, tydligt utmärkt, och listan i sig får en ordentlig presentation.
Inne på sidan för självaste Svarta Listan valde vi att presentera relevanta artiklar i samband med varje företag, smart utvalt baserat på t.ex. bransch. Gränssnittet fick sig ett rejält lyft, där information om varje företags ärenden hos ARN (Allmäna Reklamationsnämnden) tydligt visas i en tidslinje. Filtreringsfunktionen fick ta mer plats än tidigare, och gränssnittet blev enklare och tydligare.
Vill du veta mer?
Tveka inte att höra av dig om du vill samarbeta eller veta mer om allt vi kan erbjuda!
Välkommen att mejla eller ringa Lars Wästfelt på 073-654 35 78.